Apple is op de hoogte van iPhone 12 schermproblemen en werkt aan een oplossing
Sinds de lancering van de iPhone 12 en iPhone 12 pro zijn er een beperkt aantal gebruikers die klagen over het scherm van hun nieuwe toestel. Zo hebben sommige exemplaren een groene gloed over het scherm of begint het display spontaan te flikkeren.
MacRumors heeft een internet document van Apple kunnen inkijken waarin de iPhone 12 schermproblemen worden besproken. Dit document is naar eigen zeggen verstuurd naar de geautoriseerde serviceproviders en mogelijk ook naar de Apple Store en Support medewerkers zodat zij op de hoogte zijn van de problemen.
iPhone 12 schermproblemen
Het Super Retina XDR OLED‑display van de iPhone 12 en iPhone 12 Pro kamt met enkele problemen. Sommige eigenaren klagen van een groene gloed over het scherm wanneer donkere modus of een zwart scherm actief is. OLED staat erom bekend om diepe zwarte kleuren te tonen, en dat lijkt niet altijd het geval te zijn.
Ook kan het zijn dat het iPhone 12 (Pro) display spontaan begint te flikkeren, niet echt prettig als je druk je smartphone aan het gebruiken bent. Een tijdelijk oplossing voor deze problemen zijn er niet, maar er is wel goed nieuws te melden.
Apple werkt aan een oplossing
In het interne document, in handen van MacRumors, is te lezen dat Apple op de hoogte is van de problemen en dat ze werken aan een oplossing. In het document staat dat iPhone 12-eigenaren hun toestel up-to-date moeten houden en ze niet in aanmerking komen voor een fysieke reparatie. Dat betekent dat Apple er vanuit gaat de schermproblemen te kunnen oplossen met een software-update.
Als je iPhone 12 of iPhone 12 Pro problemen heeft met het display, is het aan te raden de eerst volgende software-update af te wachten. Mogelijk wordt het scherm dan hersteld zodat je weer ongestoord kunt genieten van het prachtige XDR-display. Officieel heeft Apple nog niet gereageerd op deze problemen.